Roadtrip deel twee - Reisverslag uit Whangarei Heads, Nieuw Zeeland van Dasja Groeneveld - WaarBenJij.nu Roadtrip deel twee - Reisverslag uit Whangarei Heads, Nieuw Zeeland van Dasja Groeneveld - WaarBenJij.nu

Roadtrip deel twee

Door: Dasishier

Blijf op de hoogte en volg Dasja

18 November 2010 | Nieuw Zeeland, Whangarei Heads

Lees alles over Nieuw-Zeeland rondreizen op: http://www.reizenin-nieuw-zeeland.nl

Op dit moment zijn we weer bij Frits en Linda. We zijn hier gister aangekomen en zijn van plan om na het weekend onze roadtrip te vervolgen naar het zuiden.

Na Paihia Zijn we door gereden naar een ander toeristisch plaatstje Russel. Dit vond ik een leuker plaatsje dan Paihia omdat het meer karakter heeft. Het was er erg rustig en na een kleine wandeling zijn we naar een internet cafe gegaan om daar een hut te boeken waar we naar toe zouden lopen.
Dit idee kwam van Lars uit, hij had ergens op een info bord deze walk zien staan. De Cape Brett walk, deze walk was 20 km en je zou mooie uitzichten hebben over de Bay of Islands. Ik had er eigenlijk niet zo veel zin in maar uiteindelijk toch mee ingestemd.
Na alles geregeld te hebben zijn we op maandag die kant uit gereden waar we dinsdag de walk zouden starten. Na een nachtje wild gecampeerd te hebben zijn we dinsdag ochtend met zware rugzakken om de walk begonnen.
Deze walk bleek nogal zwaar te zijn het was berg op berg af berg op berg af en dat voor 16,8 km lang. Alleen de heen weg bleek en niet zoals Lars dacht de heen en terug weg.
Na een 7 uur durende tocht kwamen we aan op de punt bij de vuurtoren. Daar hebben we in het oude vuurtoren wachters huis de nacht door gebracht. Een erg leuke ervaring en op een prachtige plek geslapen.
De volgende morgen om acht uur de terug weg gestart en na 6,5 uur aangekomen bij onze bus. Gelukkig was de terug weg minder zwaar en hebben we nog meer kunnen genieten van de prachtige uitzichten.

Na dit avontuur met spierpijn de bus ingeklommen en naar een supermarkt gereden om boodschappen in te slaan. Snel door gereden naar forrest en daar op een camping de nacht door gebracht.
De volgende morgen zijn we door gereden naar het noorden langs de kust en in Matai bay op een camping gestaan. Hier hebben we twee nachten gestaan dus heerlijk een dag gechilld. Lars ging de hengel uitproberen die bij de bus zat en heeft daar ook nog vis mee gevangen die we de volgende dag als lunch hebben gegeten.
Na de chill dag zijn we naar de noordelijkste camping gereden vlak bij Cape Reinga. Ook dit was een plaatje, een mooie baai met een prachtig wit strand en blauwe zee. Het was mooi weer dus Lars snorkelen en ik Bodyboarden. Ook hier een dag gechilld en maandag naar Cape Reinga gereden. Dit is het noordelijkste punt van NZ en hier meeten de pacific ocean en de tasman sea elkaar. Apart om dat te zien want je ziet ook echt een lijn lopen in de zee.
Na Cape Reinga op avontuur gegaan in de sand dunes. Hier met het bodyboard van de duinen af gesurfd maar Lars maakten een erg harde crash waardoor ik daarna niet zo goed meer durfde.
Na een lunch 300 km gereden om uiteindelijk in het Trounson park op een camping de nacht door te brengen. Het Trounson park is erg mooi vanaf de camping loop je er in en kan je een mooie wandeling maken en zie je erg grote Kauri trees.
Dinsdag hebben we de grootste Kauri tree gezien deze was 52m hoog, heeft een omtrek van 13m en schijnt 1500 jaar oud te zijn. Ik voelde me erg klein vergeleken met de boom.

Gister zijn we terug gereden en hadden we een klein pech momentje met de bus. Er zat een scheurtje in de slang waar het koelwater door heen loopt dus dat spoot alle kanten op. Gelukkig gebeurden dit 30 min van Frits zijn huis vandaan en heeft Linda ons opgepikt. Na wat gegeten te hebben zijn we met Frits terug gereden naar onze bus en heeft mijn lieve oom de slang een stukje ingekort waardoor het probleempje weer gefixt is.
Buiten dit kleine ongelukje rijdt de bus als een zonnetje. Ook het bed is nog niet in elkaar gestort en de tafel werkt nog steeds als een tafel. Erg leuk om in je eigen gebouwde bus te camperen en rond te touren!

Hier in NZ is zijn een stuk minder wifi's waar we op kunnen dus vandaar dat er misschien langere tijden tussen de blogs in zitten. Ook het telefoon netwerkt is beperkt ik heb op veel plekken geen bereik maar ach zo kick je van je communicatie verslaving af hihi!

• 18 November 2010 - 09:41

Per:

Hey das goed om te horen dat het goed gaat. ik ben benieuwd naar de fotos.
    Have fun

• 18 November 2010 - 18:51

Suzan:

Nou dat klinkt weer jaloersmakend goed.......... Nu even relaxen en maandag vervolg van de roadtrip.
    Groeten daar dan maar........

• 18 November 2010 - 21:31

Monica:

HOI dasja, nou knap hoor zo'n vette hike. Dat doen er niet veel je na! Super dat de bus zich goed gedraagt, op naar de volgende etappe.

• 20 November 2010 - 14:43

Bas:

Heej,

Klinkt echt allemaal weer super tof!!
    Die pacific ocean/tasman sea-lijn en Kauri Tree lijken me ook vooral heel vet+imposant om te zien.

Heel veel plezier weer verder :-)
    Geniet ervan!

Groetjes!

• 07 December 2010 - 06:49

Elsbeth:

vrijwillig zover wandelen pffff....
    Hahah geintje geweldig verhaal weer!